AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / SEAT / Filters vervangen Seat Leon II 1P1 hatchback

Terug naar onderwerpen

Filters vervangen Seat Leon II 1P1 hatchback
SEAT Leon Hatchback (1P1)

  • SEAT Leon Hatchback (1P1) 1.6
    @user_431314 Jul 16, 2021
    Lid
    Hallo,
    ik ben Werner.
    Ik zou graag de olie willen vervangen en de luchtfilter, pollenfilter, brandstoffilter en oliefilter van mijn auto, een Seat Leon II hatchback (1P1), het is een 1.6 benzine, 75kw, 102 pk.
    Op internet vind ik moeilijk de juiste uitleg of filmpjes van dat model. Kan iemand met een filmpje of met uitleg vertellen hoe ik die filters moet vervangen?
    Ik dank u alvast vriendelijk voor uw hulp.
    Vriendelijke groeten,
    Werner
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    16.07.21

    Recentste antwoord

    16.07.21

    Antwoorden

    1

    Weergaven

    284

  • @pblom Jul 16, 2021
    Lid
    Het interieurfilter is in het handschoenenkastje, verwijder de bekleding en het rooster dat het filter bedekt, verwijder en vervang  het filter.
    Oliefilter 
    Zet de auto op de inspectieput of til hem op met een takel.
    Plaats een tank/container met een inhoud van minimaal 5 liter onder de afvoeropening. Draai de aftapplug los. Gebruik Torx T40. Gebruik een ratelsleutel. Tap de gebruikte olie af. Schroef het oliefilter los. Verwijder het oliefilter.
    Smeer de rubberen afdichting van het nieuwe filter met een beetje verse olie. Schroef het nieuwe filter weer vast. Draai stevig vast. Draai een nieuwe aftapplug erin en draai deze vast. Draai de olievuldop los. Installeer de gieter.
    Vul de motor met olie via de olievulopening.
    Brandstoffilter
    Bereid een container voor vloeistoffen voor. Maak de bevestigingen van de brandstofleidingen schoon. Gebruik een universele reiniger in sprayvorm. Koppel de brandstofleidingen los van het brandstoffilter. Gebruik de montagehendel. Maak de bevestiging van het brandstoffilter los. Gebruik een krulschroevendraaier. Reinig de brandstofleidingen. Gebruik een universele reiniger in sprayvorm. Koppel de brandstofleidingen los van het brandstoffilter. Gebruik de montagehendel. Verwijder het brandstoffilter. Plaats het oude filterelement in de container. Installeer een nieuw brandstoffilter.
    Luchtfilter
    Verwijder de schroeven waarmee het luchtfilterdeksel is bevestigd. Gebruik een  krulschroevendraaier. Verwijder het luchtfilterdeksel. Schroef de bevestigingen van het filterelement los. Gebruik een krulschroevendraaier. Dek de luchtinlaat af met een microvezeldoek om te voorkomen dat stof en vuil het systeem binnendringen. Reinig het deksel en de behuizing van het luchtfilter. Bij het reinigen van het deksel en de behuizing van het luchtfilter, dek de luchtkanaalelementen, de MAF-sensor, indien aanwezig, de gasklep. Verwijder de microvezeldoek  van de luchtinlaat. Verwijder het vervangende filterelement uit het filterhuis. Reinig het deksel en het luchtfilterhuis. Plaats een nieuw filterelement in het filterhuis. Controleer of de rand van het filter goed aansluit op de behuizing. Draai de bevestigingen van het filterelement vast. Gebruik een krulschroevendraaier. Installeer het luchtfilterdeksel. Bevestig het.
    Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon