AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / BMW / Financiële leasingwagen kopen

Terug naar onderwerpen

Financiële leasingwagen kopen
BMW X5 Van (G05)

  • @user_679691 Nov 24, 2021
    Lid
    Toch even een onderwerp aankaarten waar BMW zich blijkbaar vrij makkelijk wat schadevergoedingen toe-eigent.
    Rond mei 2021 ging ik langs in de garage Verstraeten in Lochristi, om een nieuwe wagen aan te kopen op renting basis. Testrit gedaan, alles goed verzorgt, en dan bekijken om de nodige documenten op te maken.
    Het was van in het begin meer dan duidelijk dat ik sprak over een renting, getuige ook de verschillende offerte’s, maar toch moest blijkbaar eerst de bestelbon worden opgemaakt voordat de renting aanvraag kon worden opgemaakt. so far, so good.
    Bij de bestelbon allerhande opmerkingen, vragen, opties, enz…. maar nergens een voorbehoud op renting meegegeven om toch maar mee op te nemen in de bestelbon.
    En dan begint het….. bij het uitpluizen van de algemene voorwaarden, blijkt opeens, je 1, moet voorbehoud maken van aanvaarding renting door BMW ( of een ander bedrijf ), daar wordt je uiteraard niet van op de hoogte gebracht, hoewel volgens de verkoper zowat 50% van de aanvragen worden geweigerd, en 2, ook al heb je de opschortende voorwaarde gesteld, dan moet je 3 weigeringen bewijzen….
    Dus, ik in al mijn naïviteit laat weten na weigering renting BMW Finance, dat ik afzie van aankoop wagen, een paar dagen na ondertekening contract, en terwijl ik nog mails binnen kreeg om mogelijks toch nog bijkomende opties toe te voegen.
    Voor mij de kous af, niemand die spreekt over schadevergoeding of iets dergelijks, tot…. een 2 tal maanden later dezelfde verkoper mij per mail fijntjes laat weten dat mijn wagen onderweg is, en of ik al een oplossing heb gevonden voor de financiering. Ik was ondertussen al bezig met de aankoop van een andere wagen bij Ford( waar ik trouwens wél kon genieten van een correcte en eerlijke service als klant), dus ik geef nogmaals mee dat als BMW een oplossing kan aanbieden, dat dit gerust mag, maar deze week uitsluitsel vanwege hoogdringendheid vervanging wagen. Opnieuw geen verder antwoord, tot plots…..
    ik opnieuw 2 maand later een meneer aan de lijn krijg terwijl ik aan het rijden ben met de wagen met de vraag of ik open stond voor een minnelijke schikking te betalen van 5% van de waarde van de wagen, omdat het normaal 15% was. Ik in alle staten natuurlijk, het was een dure wagen, en ik liet weten dat daar in de huidige omstandigheden geen sprake kon van zijn, waarop hij zie, dat hij dat begreep en mij de volgende week nog eens zou terug bellen.
    In plaats van een nieuw telefonisch contract, kreeg ik droog een brief van een advokaat in de bus met de mededeling van 15% van de wagen zijnde ongeveer 11.000 euro te storten binnen de 7 dagen….
    Bij een volgende briefwisseling was deze zelfs nog zo lief mij te laten weten dat het ondertussen maar 6 dagen meer waren…. Bij het opvragen van de officiële bestelbon bij de garage zelf, kreeg ik andermaal via de advokaat gevraagd papier. Dus ….. nu heb ik nog een dag of 3 te gaan, of er volgt gerechtelijke incasso.
    Op geen enkel, maar dan ook geen enkel moment gedurende 5 maand heeft mij iemand laten weten dat 1. de annulatie van de wagen niet mogelijk was, en nog belangrijker, dat ik daarop een schadevergoeding zou moeten betalen, tot vorige week, waar ik nu 7 dagen de tijd voor krijg….
    Dus…. bezint eer ge begint. Blijkbaar is er een nieuwe aanvoer van cash ontdekt bij BMW bij gebrek aan onderhoud van wagens e.a.
    Vanzelfsprekend zal ik het hier niet bij laten…. ik hou jullie verder op de hoogte.
    Oh ja!!!! bijna nog vergeten, er blijken dan ook nog eens 2 verschillende bestelbons te bestaan met zelfde nummer, maar verschillende datum. 1 voor mijn annulatie, en 1 achter mijn annulatie…. straf, hé 
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    24.11.21

    Recentste antwoord

    24.11.21

    Antwoorden

    0

    Weergaven

    248

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon