AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / AUDI / Stationair toerental

Terug naar onderwerpen

Stationair toerental
AUDI A4 Sedan (8EC, B7)

  • AUDI A4 Sedan (8EC, B7) 1.6
    @user_217037 Jan 18, 2021
    Lid
    Ik heb een probleem met toerenteller deze gaat ook bij warme motor eerst naar 600 a 700 toeren en dan gaat stabiliseert ie zich naar de 850 a 900 en als ik aan het stuur draai dan gaat de toerenteller omlaag ook bij niet rijdende auto en als stuur weer recht staat dan gaat ie weer omhoog. en drinkt beetje veel vind ik zelf. Kan iemand mij helpen of adviseren wat ik hier aan kan doen thankz alvast
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    18.01.21

    Recentste antwoord

    23.09.22

    Antwoorden

    3

    Weergaven

    434

  • @Prals1993 Jan 19, 2021
    Lid
    Als het probleem alleen bij de toerenteller zit en de motor stabiel draait, neem contact op met een elektricien, waarschijnlijk heeft de toerenteller een probleem met de contacten.  Anders moet u contact opnemen met een monteur bij de service/garage als het stationaire toerental van de auto niet stabiel is en de motor niet correct werkt. Dan is er een volledige diagnostiek nodig  in verband met stationair toerental.
    Antwoorden
  • AUDI A5 Sportback (8TA) 2.0 TDI
    @user_53524 Mar 31, 2021
    Lid

    Als de toerentallen beïnvloedt worden enkel en alleen wanneer u het stuur draait, kan het probleem ook liggen bij de stuurbekrachtiging. De olie van de stuurbekrachtiger gecontroleerd en ververst indien nodig? 

    Als dat niet het geval is, dan zou ik contact nemen met een garage. 
    Antwoorden
    • MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.3
      @user_131126 @user_53524 Sep 23, 2022
      Lid
      Uw motor is arm afgesteld op ralenti en u hebt  waarschijnlijk  een electrische
      Stuurbekrachtiging! Als u het stuurwiel draait dan gaat de alternator plotseling 
      Kracht vragen aan de motor om het verbruik van electriciteit te compenseren!,
      Vandaar het even  dalen van de motor toerental. Groetjes. Paul
      Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon