EGS transmissie: essentiële informatie, soorten, kenmerken & technische parameters

EGS transmissie: essentiële informatie, soorten, kenmerken & technische parameters

Het systeem EGS is een automaat met zes versnellingen die tevens een handmatige stand heeft en wordt gebruikt in de auto’s van Peugeot en Citroën. Middels een speciale firmware kan men de transmissie aanpassen aan de rijstijl. Het systeem EGS is een zeer degelijk systeem. De meeste problemen die voorkomen bij dit systeem is schokkende en stotende bewegingen tijdens het schakelen. Over het algemeen is dit op te lossen door de pook nogmaals te bedienen.

Hoe EGS werkt

Het systeem EGS is een versnellingsbak met 2 assen en heeft een droge koppeling met 1 plaat en een elektro hydraulische besturingsunit. Men kan diverse standen kiezen om sportief, zuinig en comfortabel te rijden, deze kan men dan via een modus kiezen. Het bedienen van de versnellingsbak in de handmatige stand gaat door een pook of peddels achter het stuur.

De technische kenmerken van het systeem EGS

Versnellingsbak code Max. Koppel van de motor in Nm Max. Inhoud van de motor in L Type aandrijving Zit in deze auto’s
MCP6 270 1.6 Aandrijving op de voorwielen Peugeot 5008; Citroën C4 Picasso; Peugeot 308; Citroën C3 Picasso; Peugeot 2008; Citroën C4; Peugeot 208; Peugeot 508; Peugeot 3008; Citroën C3

AUTODOC CLUB
Uw account is uw persoonlijke assistent

Het houdt uw auto-uitgaven bij, voert een autologboek en vervangingsschema en slaat uw aantekeningen en documenten op