De automaat i–SHIFT zit in vele modellen van het merk Honda. Ze hebben het systeem in het jaar 2005 geïntroduceerd. Deze transmissie heeft een automatische en een handmatige stand. Door middel van de pook kan de transmissie in de stand “A/M” gezet worden. Als handbediening gekozen is, kan er met de standen “+” en “-“ geschakeld worden. Daarnaast kan men schakelen met de peddels achter het stuur, de versnellingsbak moet dan in de stand “D” staan.
De technische kenmerken van i-SHIFT
Transmissie index | Fabrikant | Hoeveelheid versnellingen | Max. Koppel van de motor in Nm | Max. Inhoud van de motor in L | Type aandrijving | Gamaakt vanaf | Uitgevoerd in deze uitvoeringen |
i-SHIFT | Honda | 6 | 350 | 1.8 | Aandrijving op de voorwielen | 2005 | Honda Jazz; Honda Civic |
Mankementen die veel voorkomen bij de versnellingsbakken van het type i-SHIFT
- Als de spanning daalt kan de transmissie minder goed presteren.
- Doordat de koppeling kan slijten, kan de aandrijving uitvallen als de koppeling niet tijdig wordt vervangen.
- Als de olie niet op tijd wordt ververst, kunnen de mechanische onderdelen van de versnellingsbak snel slijten, waardoor ze ook snel stuk kunnen gaan.
Reageren