I-Shift transmissie: essentiële informatie, soorten, kenmerken & technische parameters

I-Shift transmissie: essentiële informatie, soorten, kenmerken & technische parameters

De automaat I-Shift heeft tevens een handmatige stand, deze zit vaak in de vrachtwagens van het merk Volvo. De technische mensen van de Volvo Groep hebben dit systeem ontwikkeld en deden dat in het jaar 2001. In het jaar 2014 kwam er een andere versie op e markt, de I-Shift Dual Clutch, deze heeft een dubbel uitgevoerde koppeling. Door gebruik te maken van reductie versnelling is het voor de I-Shift mogelijk om op te trekken met een zwaar beladen voertuig. Tevens wordt de koppeling tot 75 procent minder belast. Ook wordt er beter met de brandstof omgegaan. Het handmatig schakelen gebruikt het koppel van de motor zo goed mogelijk, en is aan te passen aan de omstandigheden. Men kan de handmatige stand kiezen door de pook in de stand “M” te zetten. Men kan omhoog en omlaag geschakeld worden via de knoppen “-“ en “+”, deze zitten op de pook.

De veel gebruikte modellen van de I-Shift van Volvo

Transmissie indexFabrikantHoeveelheid versnellingenMax. Koppel van de motor in NmMax. gewicht van de auto in duizend kilogramVoorzien in de uitvoeringen
AT2412CVolvo12 + 4 achteruit240044Volvo FH; Volvo FM
ATO2512CVolvo12 + 4 achteruit250060Volvo FM; Volvo FH
AT2812DVolvo12 + 4 achteruit280052Volvo FH
ATO3512DVolvo12 + 4 achteruit355060Volvo FH
ATO3112EVolvo12 + 4 achteruit315060Volvo FH
AT2612DVolvo12 + 4 achteruit260060Volvo FM; Volvo FH
SPO2812Volvo12 + 4 achteruit 280060Volvo FH; Volvo FE; Volvo FMX
AUTODOC CLUB
Uw account is uw persoonlijke assistent

Het houdt uw auto-uitgaven bij, voert een autologboek en vervangingsschema en slaat uw aantekeningen en documenten op