De systemen i-CTDi en i-DTEC hebben de namen voor de dieselmotoren die ook voorzien zijn van een turbo en het systeem Common Rail om de brandstof direct in te …
[Lees verder......]
Het systeem VDC staat voor Vehicle Dynamic Control en zorgt voor de stabiliteit van een auto en werd gebruikt bij de auto’s van de merken Infiniti, Nissan, Fiat, Subaru …
[Lees verder......]
Het systeem S-matic is een automaat die gebruikt wordt door het merk Honda waarmee het ook mogelijk is om een handmatige stand te gebruiken. Vanaf het jaar 1999 maakt …
[Lees verder......]
Het systeem D-4D is een reeks motoren op diesel die een turbo hebben en voorzien zijn van het systeem Common Rail om de brandstof in te spuiten. Men gebruikt …
[Lees verder......]
De naam TFSI (Turbo Fuel Stratified Injection) wordt gebruikt door de Volkswagen Groep. Dit zijn motoren met een turbo en directe inspuiting van de brandstof en worden gebruikt in …
[Lees verder......]
Het systeem VSA (Vehicle Stability Assist) bestaat uit elektronica die zorgt voor de stabiliteit van de auto bij de merken Acura en Honda. Men introduceerde het aan het eind …
[Lees verder......]
De afkorting TCS staat voor Traction Control System en zit in de auto’s van de merken Seat, Renault, Fiat, Volkswagen, Peugeot en Audi. De basis van dit systeem is …
[Lees verder......]
De reeks TSI zijn motoren met een turbo, directe inspuiting voor de brandstof en worden door het bedrijf de Volkswagen Groep uit Duitsland gemaakt. De eerste motor van het …
[Lees verder......]
Het systeem TACshift (Touch Activated Control) is het handmatig schakelen op een automaat, met de versnellingsbakken van de conceptauto Grand Prix G-Force van het merk Pontiac en werd in …
[Lees verder......]
Het systeem Comfortronic en is een automaat met een handmatige stand die in de auto’s van het merk Lancia zit. Hoe het systeem Comfortonic werkt De versnellingsbak met de …
[Lees verder......]
De functie Active Select is om handmatige te kunnen schakelen bij een automaat waar men gebruik van maakt bij de auto’s van de merken Vauxhall, Holden en Opel. In …
[Lees verder......]
Protronic is een traploze automaat met een handmatige stand. Het systeem zit in de auto’s van Proton en worden gemaakt door het bedrijf PROTON Holdings Berhad, in Maleisië is …
[Lees verder......]
Het systeem 2-Tronic is een automaat met vijf versnellingen en werd in enkele modellen vanaf het jaar 2005 gebruikt bij Peugeot. Het systeem heeft ook een handmatige stand die …
[Lees verder......]
De automaat Multimode Manual Transmission (MMT) zit in een paar uitvoeringen van het merk Toyota. Dit systeem heeft een handmatige en een automatische stand. In het jaar 2006 gebruikte …
[Lees verder......]
Het systeem Sequential Sportshift is een automaat waarmee tevens handmatig geschakeld kan worden en wordt gebruikt in de auto’s van Honda, Ford en Acura. Men heeft het systeem halverwege …
[Lees verder......]
Het systeem EGS is een automaat met zes versnellingen die tevens een handmatige stand heeft en wordt gebruikt in de auto’s van Peugeot en Citroën. Middels een speciale firmware …
[Lees verder......]
Het systeem Allshift is een automaat die in vele modellen van het merk Mitsubishi zit. Dit systeem bevat een automatische en een handmatige stand. In het jaar 2004 heeft …
[Lees verder......]
Het systeem Driver Shift Control (DSC) is het handmatig schakelen in een automaat die gebruikt wordt in de merken van Buick, Cadillac, Chevrolet en Pontiac. Hierdoor is het comfort …
[Lees verder......]
Het DSC systeem (Dynamic Stability Control) zit ingebouwd in automodellen van de merken MINI, Land Rover, Mazda, Ford, Jaguar en BMW. Met dit systeem op basis van ABS is …
[Lees verder......]
Het systeem SensoDrive is een automaat met vijf versnellingen die ook een handmatige stand heeft en die van 2002 tot 2009 gebruikt werd door de merken Citroën en Peugeot. …
[Lees verder......]