TACshift: opvallende kenmerken & technische eigenschappen

TACshift versnellingsbak: opvallende kenmerken & technische eigenschappen

Het systeem TACshift (Touch Activated Control) is het handmatig schakelen op een automaat, met de versnellingsbakken van de conceptauto Grand Prix G-Force van het merk Pontiac en werd in het jaar 2002 geïntroduceerd. Na verloop van tijd werd de naam omgezet in TACshift.

Hoe het systeem TACshift (Touch Activated Control) werkt

De GM 4T65E is een hydro-automatische transmissie voorzien van elektronische aansturing en heeft het TACshift systeem. De bestuurder kan een aantal verschillende modi kiezen in de automatische stand. In de handmatige stand kan de bestuurder schakelen door de peddels waar “+” of “-“ op staat.

De technische kenmerken van de versnellingsbakken met het TACshift systeem

Versnellingsbak codeType aandrijvingMax. Inhoud van de motor in LMax. Koppel van de motor in NmGemaakt inZit in deze auto’s
GM 4T65EAandrijving op de voorwielen, Aandrijving op alle wielen3.83801995–2008Pontiac Grand Prix

Mankementen die men veel tegenkomt

  • De lagers kunnen al snel stuk gaan.
  • De trommels van de koppeling hebben geen lange levensduur.
  • De randen en aandrijfketting kunnen vlot slijten.
  • De solenoïden worden vies als de olie van de versnellingsbak niet op tijd wordt vervangen.
AUTODOC CLUB
Uw account is uw persoonlijke assistent

Het houdt uw auto-uitgaven bij, voert een autologboek en vervangingsschema en slaat uw aantekeningen en documenten op