XDi motoren: werkingseigenschappen

XDi motoren: werkingseigenschappen

De reeks XDi zijn motoren op diesel, een turbo en het systeem Common Rail om de brandstof direct in te spuiten. Deze modellen worden gebruikt bij de auto’s van SsangYong. In het jaar 2004 werden ze voor het eerst geïntroduceerd. Ze hebben vier of vijf cilinders die in lijn staan. Over het algemeen zijn het motoren van Mercedes-Benz die onder licentie worden gemaakt, maar enkele modellen worden zelf door het bedrijf SsangYong Motor gemaakt.

Motoren van het type XDi die we veel tegenkomen

Code Inhoud van de motor in L Hoeveelheid cilinders Hoeveelheid kleppen Max. vermogen van de motor in pk Max. koppel van de motor in Nm Gemaakt vanaf Zit in deze auto’s
D27DT 2.7 5 20 161–176 340–357 2004 Rexton/Rexton II; Kyron; Rodius I and II.
D20DT 2.0 4 16 141–142 310–360 2006 Actyon I and II; Actyon Sports I and II; Kyron.
D22DTR 2.2 4 16 178 400 2015 Rodius II; Korando III.
D20DTF 2.0 4 16 149–175 360 2010 Actyon II; Korando III.
D20DTR 2.0 4 16 148–155 360 2012 Korando Turismo; Rexton I and II; Stavic.

Mankementen die we veel aantreffen bij de motoren van het type XDi

MankementMotor
Doordat de motor erg gevoelig is voor de kwaliteit van de brandstof, is het mogelijk dan de hogedruk brandstofpomp kapot gaat.D27DT.
De injectoren voor de brandstof heeft vlot een verstopping.D27DT. 
Op de klep van de EGR kan snel afzetting van koolstof komen.D27DT.
De kleppen om de boostdruk aan te sturen en de recirculatie van de uitlaatgassen kan sneller stuk gaan dan normaal.D20DT.
De hydraulische spanner van de distributieketting heeft regelmatig een mankement.D20DT. 
AUTODOC CLUB
Uw account is uw persoonlijke assistent

Het houdt uw auto-uitgaven bij, voert een autologboek en vervangingsschema en slaat uw aantekeningen en documenten op