AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / OPEL / Reviews van een eigenaar over de auto

Terug naar onderwerpen

Reviews van een eigenaar over de auto
OPEL Astra F Sedan (T92)

  • @hannevandevelde Sep 22, 2020
    Lid

    Goededag! Ik wil een Opel Astra aanschaffen, wat zijn de voordelen en nadelen van deze auto?

    Antwoorden

    Aangemaakt op

    22.09.20

    Recentste antwoord

    14.11.20

    Antwoorden

    3

    Weergaven

    389

  • @wcuvelier Sep 23, 2020
    Lid

    De auto is erg handig, comfortabel en stil. Het is een plezier om ermee te rijden. De bochten zijn geweldig.

    Antwoorden
  • @lefebvrearne Sep 25, 2020
    Lid

    Van mijzelf kan ik volgende zeggen, de voordelen:
    – Snel.
    – Goed bestuur.
    – Mogelijkheid om zelfstandig fouten te uit te lezen.
    – Ruim.
    – Niet grote maat.
    – Comfortabel.
    – Versnellingsbak met 6 versnellingen.
    – beschikbaarheid van onderdelen.
    Nadelen:
    – Dubbelmassavliegwiel (erg duur onderdeel).
    – De turbine vereist obderhoud: olie van hoge kwaliteit, juiste gebruik (auto opwarmen en niet onmiddellijk uitschakelen na actief rijden).

    Antwoorden
  • OPEL Astra K Sports Tourer (B16) 1.6 CDTi (35)
    @user_159322 Nov 14, 2020
    Lid
    Ik rijd reeds 23 j met Opel Astra. 14j met Astra G  ( 18 j oud ) en 9 j met Astra H (13 j oud ). Heb zojuist een Astra K Sports Tourer diesel gekocht ( 3j oud). Opel Astra’s zijn niet de hoogste kwaliteit met ook niet duur. ( goede prijs kwaliteit verhouding ) Persoonlijk vind ik dat er kleine defecten zijn naast de normale slijtage. De remmen, carosserie, waterpomp, turbo , koppeling , radiator , riemaandrijving  hebben geen problemen. Op de Astra G had ik de veren stuk ( voor en achter )  en ook bij de H.  Bij  Astra H had ik een waterlek in de rechtervoordeur, ABS uitgevallen  , voorste draagarm slijtage ( sporen van rechtervoorwiel ) , ophangrubbers achteras vervangen, gloeibougies zowel op G als H vervangen. Bij de G ook de alternator moeten vervangen.  Gezien de leeftijd allemaal niet onoverkomelijk als je een wagen van 4 j oud voor 1/3 van de nieuwprijs kan kopen. ( Toen toch )  De Astra heeft een goede baanligging en de break heeft ook het voordeel van de grote kofferruimte waarmee ik verschillende verhuizen gedaan heb. 
    Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon