/8
170
HECKFLOSSE
PONTON
HENSCHEL
PULLMANN
Stel vragen of deel uw bedrevenheid bij reparaties op het autoforum. Meld u aan voor updates om geen nieuwe handleidingen mis te lopen.
Om de app te downloaden:
Het houdt uw auto-uitgaven bij, voert een autologboek en vervangingsschema en slaat uw aantekeningen en documenten op
De auto’s van Mercedes-Benz staan bekend om hun uitstekende kwaliteit en om het feit dat ze technisch altijd in orde zijn. Aan de andere kant is er het feit dat als iets zeer complex is, dat het veel duurder is om bepaalde onderdelen te repareren of te vervangen. Indien u zelfstandig de onderdelen verwisseld, bent u minder geld kwijt. Hoe u de mankementen kunt verhelpen, samen met adviezen over het zelfstandig onderhouden en repareren van uw Mercedes-Benz kunt u hieronder vinden.
Het koetswerk
Sommige auto’s heeft als zwakke schakel de veerkom van de ophanging aan de voorkant. Dit is vaak het geval bij het model Mercedes-Benz E-Klasse (W210). De veerkom zit gelast op het koetswerk van het voertuig en daarom is het verstandig om de reparatie en het onderhoud hieraan in een garage te laten uitvoeren. De schokbrekers en de veren kunt u zelfstandig verwisselen indien u het stappenplan in de handleiding om een Mercedes-Benz te onderhouden en repareren opvolgt.
Als u goed kunt zien dat de auto lager boven het wegdek ligt, kunt u ervan uitgaan dat het onderdeel een mankement heeft. U bent in staat om dit op 2 manieren op te lossen: ga nar een garage om de compressor te laten repareren of het onderdeel zelfstandig verwisselen, u kunt dan het stappenplan in de instructievideo van de AUTODOC Club downloaden om uw Mercedes-Benz te repareren.
Ook is het mogelijk dat de pneumatische cilinders een mankement vertonen. Dit is te repareren: u hoeft alleen maar naar een garage te gaan en de cilinder die kapot is te laten verwisselen voor een cilinder die luchtdicht is. Opmerking: als u de onderdelen met regelmaat schoon maakt, zullen ze veel langer meegaan. Om de spullen goed te demonteren en weer te monteren kunt u de PDF met vele plaatjes bekijken om uw Mercedes-Benz te repareren.
De motor
De motor met 4 of 6 cilinders in lijn, bijvoorbeeld in de modellen C-Klasse (W202) en de E-Klasse (W210), kunnen nog wel eens last hebben dat de cilinderkop gaat vervormen. Het is mogelijk dat de pakking stuk gaat, op die manier kan er olie bij de cilinderkop en het cilinderblok gaan lekken, waardoor de bout aan de achterkant van het uitlaatspruitstuk stukgaat. Als dit het geval is, bezoek dan een garage. De motor moet dan gedemonteerd worden, de kleppen moet worden geslepen, de pakkingen en de bevestigingen van de kop moeten worden verwisseld.
Door middel van onze eenvoudige adviezen gat uw auto veel langer mee. Om de motor goed te koelen raden wij aan om elk jaar de radiateur schoon te maken, te controleren of de hulp- en hoofdventilatoren goed hun werk doen en te kijken of de aandrijfriemen in orde zijn.
Een veel voorkomend mankement is dat de magneet van de nokkenasversteller nog wel eens stukgaat bij de modellen Mercedes-Benz ML-Klasse en C-Klasse welke een V6-motor hebben. Om deze te verwisselen, is het verstandig om de instructievideo’s en de handleidingen om zelf een Mercedes-Benz te repareren te bekijken.