Terug naar onderwerpen

Ruitenwissermotor vervangen VW Polo VI (AW1, BZ1) (06.2017 - ...)

@B. v.
27.02.2025 12:12
Lid

Moet ik de ruitenwissermotor vervangen met of zonder stangenstelsel? Men zegt, dat verwisselen van de ruitenwissermotor zonder stangenstelsel moeilijk is!

Ik kan deze ruitenwissermotor met stangenstelsel niet vinden op de website van Autodoc

Aangemaakt op

27.02.25

Recentste antwoord

28.02.25

Antwoorden

1

Weergaven

41

• BMW 1 (E87) 116 i
    @Anne Smits
    28.02.2025 10:51
    AUTODOC-expert
    Goedemiddag! Het vervangen van de ruitenwissermotor van de VW Polo VI (AW1, BZ1) is afhankelijk van de staat van het stangenstelsel. Als het stangenstelsel in goede staat is, kan jij alleen de elektromotor vervangen. Dit is eenvoudiger en goedkoper, maar vereist wel voorzichtigheid bij het verwijderen en monteren. Vervanging met stangenstelsel is moeilijker omdat het trapezium gedemonteerd moet worden, maar betrouwbaarder als het mechanisme versleten is. De moeilijkheidsgraad van het vervangen zonder stangenstelsel is overdreven: met de juiste gereedschappen en instructies kan zelfs een beginner dat doen.

Om een geschikt onderdeel voor jouw auto te checken, hebben wij meer informatie over jouw auto nodig.
    Neem contact op met onze klantenservice via chat op de site https://www.autodoc.be/services/contact , en onze medewerkers zullen je graag ermee helpen.
Autodoc CLUB App icon
Is het al tijd om onderdelen te vervangen? In onze app vind je nog betere aanbiedingen.
Scannen de QR-code voor AUTODOC CLUB-app
SCAN MIJ