AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / HYUNDAI / Terracan motor schudden, reactie op gaspedaal

Terug naar onderwerpen

Terracan motor schudden, reactie op gaspedaal
HYUNDAI TERRACAN (HP)

  • @user_1632728 May 25, 2023
    Lid
    Terracan 2.9crdi, 300dkm.
    Wat me opvalt is dat de motor weinig reageert op het gas als de koppeling los is, veel vinniger met ingetrapte koppeling. Zie ook het filmpje.
    Ik heb de auto bijna een jaar op de zaak, verschillende gebruikers, weinig klachten.
    Sinds gisteren zit die in noodloop, wel rijdbaar maar echt sloom. Geen foutcodes gevonden, geen check engine.
    Reactie op gaspedaal is bij ons altijd zo geweest, geen idee of het normaal is. Motor is niet wat ik van een 2.9 verwacht maar trekt de aanhangwagens wel vrij goed, zij het niet zo vlot.
    Vragen…
    Reactie op het gaspedaal, waarom? Normaal? 
    Noodloop erbij intussen, geen mechanische abnormale geluiden, chauffeur beweerde wel een metaal achtig geratel gehoord te hebben, ik niet.
    Injectoren zou ik eens willen vernieuwen, EGR geen idee maar valt op dat een rustige rit meer trillingen geeft bij stationair dan na een flink zware rit.
    Versnellingspook gaat graag trillen, motor schudden aan een kruispunt. Koppeling intrappen lost dit op, koppeling weer los komt het trillen na enkele seconden weer terug. Lijkt me geen mechanisch probleem.
    Koppeling heeft toch geen invloed op de gekende remlicht schakelaar problemen? 
    Motor zou zijn gewisseld op 200dkm door een jonge gebruikte, volgens de vorige eigenaar.
    Tips zijn welkom, we hebben die voor weinig kunnen kopen en die reed eigenlijk wel fijn, nu niet meer…
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    25.05.23

    Recentste antwoord

    29.05.23

    Antwoorden

    2

    Weergaven

    154

  • @user_1632728 May 25, 2023
    Lid
    Filmpje lukte niet…
    Antwoorden
  • HYUNDAI | TERRACAN (HP)
    @Björn78bröt May 29, 2023
    Lid
    Ik denk dat het de moeite waard is om het brandstofsysteem te bekijken en te controleren.
    Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon