AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / AUDI / vervangen luchtfilter A4 cabrio B7

Terug naar onderwerpen

vervangen luchtfilter A4 cabrio B7
AUDI A4 Cabrio (8H7, B6, 8HE, B7)

  • AUDI A4 Convertible (8H7, B6, 8HE, B7) 1.8 T
    @user_952594 May 05, 2022
    Lid
    ik wil graag mijn luchtfilter zelf vervangen, maar de behuizing krijg ik niet ver genoeg van z’n plaats om het filter eruit te halen. Er loopt nog een leiding ( deels van metaal) over de behuizing van de filterkap die verder losmaken verhinderd. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen? Waarschijnlijk heel simpel, maar helaas (nog) niet voor mij.  
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    05.05.22

    Recentste antwoord

    06.05.22

    Antwoorden

    1

    Weergaven

    236

  • @usardjoe May 06, 2022
    Lid
    De auto moet  in de omtrek van het reparatiegebied geplaatst worden, je moet voor veiligheidsmaatregelen zorgen , installeren wielblokken op de achterwielen; open de motorkapkap, afhankelijk van de locatie van het filterhuis, verwijder de plastic bekleding, schroef het deksel los, koppel de luchtmassameter (MAF) los; het oude filter moet verwijderd worden, en nieuwe moet worden geplaatst (met de plastic behuizing omhoog), installeer alles opnieuw.
    Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon