Terug naar onderwerpen

Af en toe rammelend geluid: uitlaat? motor? HYUNDAI i30 III Station Wagon (PDE) (03.2017 - ...)

@T. A.
30.07.2024 07:51
Lid

Dag allen, ik heb jammer genoeg onze recente Hyundai i30 (bj 2022, 27000km)betrapt op een soort “rammelend” geluid, dat precies komt van bij de uitlaat/knalpot. Het gebeurt maar heel af en toe, en willekeurig precies. Ik heb het al een paar keer voorgehad wanneer ik tot stilstand kwam na een ritje, maar nog stationair bleef draaien (1000 rpm). Het blijft ook niet constant, maar na een tijdje kan het terug verdwijnen. Ik had het deze morgen weer voor, heb me aan de kant gezet en er een opname van gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=UJnxOaoRmoc

Op het begin is het geluid zeer aanwezig, maar op het einde is het al terug bijna verdwenen. Enig idee wat dit kan zijn? ik begin ook te denken dat het niet noodzakelijk aan de knalpot/uitlaat kan liggen, maar even goed vooraan in/bij de motor veroorzaakt kan worden.

Alvast bedankt!

Tom

Aangemaakt op

30.07.24

Recentste antwoord

31.07.24

Antwoorden

1

Weergaven

101

• @Fousee
    31.07.2024 14:18
    Lid
    volgens het uiterlijk van de uitlaatleiding is deze in uitstekende staat, ik had niet gedacht dat deze ergens had kunnen roesten, maar volgens het geluid raakt hij misschien ergens de carrosserie door trillingen van de motor, en zodra de motor weer stabieler werd, verdween het kloppen. check de hele leiding om te zien of deze ergens de carrosserie raakt.
Autodoc CLUB App icon
Is het al tijd om onderdelen te vervangen? In onze app vind je nog betere aanbiedingen.
Scannen de QR-code voor AUTODOC CLUB-app
SCAN MIJ