Stationair toerental AUDI A4 Sedan (8EC, B7)
AUDI A4 Sedan (8EC, B7) 1.6
e. v.
18.01.2021 01:51
Lid
Ik heb een probleem met toerenteller deze gaat ook bij warme motor eerst naar 600 a 700 toeren en dan gaat stabiliseert ie zich naar de 850 a 900 en als ik aan het stuur draai dan gaat de toerenteller omlaag ook bij niet rijdende auto en als stuur weer recht staat dan gaat ie weer omhoog. en drinkt beetje veel vind ik zelf. Kan iemand mij helpen of adviseren wat ik hier aan kan doen thankz alvast
@Prals199319.01.2021 11:45LidAls het probleem alleen bij de toerenteller zit en de motor stabiel draait, neem contact op met een elektricien, waarschijnlijk heeft de toerenteller een probleem met de contacten. Anders moet u contact opnemen met een monteur bij de service/garage als het stationaire toerental van de auto niet stabiel is en de motor niet correct werkt. Dan is er een volledige diagnostiek nodig in verband met stationair toerental.- AUDI A5 Sportback (8TA) 2.0 TDIB. B.31.03.2021 02:16Lid
Als de toerentallen beïnvloedt worden enkel en alleen wanneer u het stuur draait, kan het probleem ook liggen bij de stuurbekrachtiging. De olie van de stuurbekrachtiger gecontroleerd en ververst indien nodig?
Als dat niet het geval is, dan zou ik contact nemen met een garage.- MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.3 (Z21A)P. S.23.09.2022 13:22B. B.LidUw motor is arm afgesteld op ralenti en u hebt waarschijnlijk een electrischeStuurbekrachtiging! Als u het stuurwiel draait dan gaat de alternator plotselingKracht vragen aan de motor om het verbruik van electriciteit te compenseren!,Vandaar het even dalen van de motor toerental. Groetjes. Paul