Stel vragen of deel uw bedrevenheid bij reparaties op het autoforum. Meld u aan voor updates om geen nieuwe handleidingen mis te lopen.
Om de app te downloaden:
Het houdt uw auto-uitgaven bij, voert een autologboek en vervangingsschema en slaat uw aantekeningen en documenten op
Welke indicaties zijn er bij een mankement aan het spoorstangeind?
Als er een onderdeel kapot is, zal dit als eerste te merken zijn aan de slechte bestuurbaarheid van de auto. Onderstuur, maar ook overstuur, is mogelijk. Het stuur kan draaien als u over onverharde wegen rijst. Als u door een bocht rijdt, kunt u kloppende en krakende geluiden horen in de ophanging aan de voorkant. Het is mogelijk dat het stuur te ver doordraait, dit geeft aan dat er speling opzit. Ook kan het zijn dat het stuur zwaarder draait.
Is het mogelijk om te blijven rijden met een mankement aan het spoorstangeind?
Een mankement aan het spoorstangeind leidt ertoe dat de auto niet lekker stuurt. Verder is het voertuig onvoorspelbaar, en ook reageert de auto niet goed, hierdoor is er een grotere kans op een aanrijding. Als u lang blijft doorrijden met het mankement, kan de kogelbout uit de behuizing komen. Het is dan mogelijk dat de auto helemaal niet meer te besturen is en u geen controle meer hebt over de auto, zeker als u wat harder rijdt is dit levensgevaarlijk.
Moeten de spoorstangeind per twee stuks worden verwisseld?
Zeker, dit komt omdat deze onderdelen ongeveer even lang meegaan. Mocht er een onderdeel kapot gaan, dan zal de andere binnenkort ook stuk gaan, dus is het beter om beide onderdelen te verwisselen. Als u dit heeft gedaan, moet u de wielen laten uitlijnen.