De motor
- Als de kop van de cilinder vervormd bij de motor van het type M104 op benzine kan dit komen doordat deze te heet is geworden. Als deze aan de onderkant olie lekt, breng dan een bezoekje aan de garage zodat zij de kop van de cilinder kunnen slijpen. U moet met regelmaat het koelmiddel en de motorolie verversen of aanvullen. Bekijk onze handleiding in PDF vorm met vele plaatjes om een Mercedes-Benz C-klasse zelfstandig te repareren.
- Mensen die het model W204 hebben met een 2,2 liter motor op diesel kunnen te maken krijgen met het feit dat de lagers van de waterpomp sneller slijten dan gebruikelijk. Een indicatie voor dit mankement is een brommend geluid. Maak louter gebruik van een hoogwaardig koelmiddel en zorg dat het reservoir altijd gevuld is waardoor de pomp veel langer meegaat. Als de onderdelen moeten vervangen worden, moet u een bezoekje aan de garage brengen.
- De uitlaatgassen gaan door de recirculatieklep bij een diesel en wordt bediend door een superlader, deze kan een verstopping oplopen na ongeveer 50.000 km. U kunt dit mankement eenvoudig herkennen: er komt uit de uitlaat zwarte rook, de motor draait niet stabiel bij stationair toerental en kan minder vermogen leveren. Wij adviseren om in een garage het onderdeel te laten vervangen, de reden is omdat u deze moet afstellen.
De transmissie
- De 1e en 2e synchronisatoren voor de snelheid bij handmatige versnellingsbakken kunnen kapot gaan. Als u meer kracht moet zetten bij het schakelen of als u vreemde geluiden hoort als u schakelt, kunt u beter een garage bezoeken om de onderdelen te laten repareren. Ook moet u erop letten dat u tijdig de olie van de versnellingsbak ververst. U kunt kosteloos ons stappenplan downloaden die in de video met instructies staan om een Mercedes-Benz C-klasse te repareren.
- Ook kunnen de pakkingen gaan lekken die in de automatische versnellingsbak zitten gaan lekken. Om deze te laten vervangen moet u naar een garage gaan.
De stuurbekrachtiging
- Mankementen kunnen voorkomen aan de hydraulische pomp die werkt voor de stuurbekrachtiging. Het is mogelijk dat de lagers klem komen te zitten en er kan lekkage optreden bij de pakkingen. Het onderdeel moet in zijn geheel in een garage worden verwisseld. U kunt dit mankement voorkomen door het oliepeil te meten van de hydraulische stuurbekrachtiging. Om de 50.000 km moet deze worden ververst, tenzij de fabrikant van de auto anders beslist. In de meest linker of rechter stand mag het stuur niet langer dan 5 seconden blijven staan, anders zou de pomp overbelast kunnen raken.
- Bij het model W203 kan het stuurhuis na ongeveer 80.000 km een mankement oplopen. U kunt dit constateren als u over een onverharde weg rijdt, u kunt dan rare geluiden horen. Het is mogelijk om vele mankementen aan het stuurhuis op te lossen met een reparatiekit. U kunt kosteloos onze video met instructies downloaden om in allerlei stappen uw Mercedes-Benz C-klasse te onderhouden en repareren.
De elektrische onderdelen
- De verlichting aan de achterkant heeft behuizingen en contactpunten die gevoelig zijn voor vocht. U bent in staat om deze zelfstandig te vervangen. Bekijk onze handleiding om zelfstandig uw Mercedes-Benz C-klasse te onderhouden en te repareren.
- De contactpunten die aan de besturingsunit SAM zitten kunnen gaan roesten. Als dit systeem, wat de centrale deurvergrendeling en de sensoren aanstuurt, niet goed werkt, moet u deze laten vervangen door een deskundige in een garage.