Instructie over het vervangen van Verwarming / Ventilatie op de auto

Instructies en aanwijzingen voor het repareren en onderhouden van Verwarming / Ventilatie

We hebben talrijke handleidingen en tutorials voor onderhoud aan Verwarming / Ventilatie in petto
Merk
Model
Categorie van het auto-onderdeel

Verwarming / Ventilatie – reserveonderdelen verwisselen: overzichtelijke leidraden

Wilt u meer nuttige informatie krijgen?

Stel vragen of deel uw bedrevenheid bij reparaties op het autoforum. Meld u aan voor updates om geen nieuwe handleidingen mis te lopen.

Verwarming / Ventilatie – gidsen voor het vervangen en repareren
Installeren Verwarming / Ventilatie stap-voor-stap manual pdf

Verwarming / Ventilatie: Populairste tutorials voor het repareren van voertuigen

Videogids over hoe u uw auto zelf kunt repareren
Interieurventilator
Meer ontdekken
  • Auto reparatie doe het zelf: videotip
    Handleiding: Hoe een ventilatormotor vervangen op een SKODA OCTAVIA 2 (1Z3)
Geen antwoord in de videotutorials gevonden? U kunt een vraag over deze vervanging stellen op ons online forum .
Verwarming / Ventilatie onderhouds en reparatie manual online
Kneepjes van de AUTODOC CLUB
  • Verwarming / Ventilatie vervangende trucs
    5 meest voorkomende fouten bij remreparatie | AUTODOC tips
  • Uitleg over Verwarming / Ventilatie onderhoud
    Hoe roest te verwijderen | AUTODOC tips
  • Verwarming / Ventilatie onderhoud tips
    TOP 8 van fouten die autobezitters maken | AUTODOC tips
  • Verwarming / Ventilatie onderhouds weetjes
    De 5 meest voorkomende fouten bij het werken in de motorruimte | AUTODOC tips
Installeer de AUTODOC CLUB-app!
Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.
Verwarming / Ventilatie onderhoudstutorial - scannen de QR-code en installeren de AUTODOC CLUB-app
Scannen

Om de app te downloaden:

  • - scan de QR-code
  • - via de App Store downloaden
  • - bij Google Play downloaden
AUTODOC CLUB
Uw account is uw persoonlijke assistent

Het houdt uw auto-uitgaven bij, voert een autologboek en vervangingsschema en slaat uw aantekeningen en documenten op

Vragen die veel gesteld worden over het controleren en repareren van de verwarming van een auto

Wat veroorzaakt een mankement aan de verwarming van een auto?

De verwarming van een auto stopt ermee als een van de elementen een mankement heeft. Het is mogelijk dat de thermostaat vastloopt doordat het koelmiddel van matige kwaliteit is. Bij het relais en de regelaar met de naam HVAC kunnen de kabels doorbranden. De slangen en de radiator kunnen hun dichtheid verliezen, zodat er koelvloeistof gaat lekken en kan er lucht binnendringen in het systeem. Leidingen die verstopt zitten, een interieurfilter dat vuil is en een mankement aan de ventilator of de kleppen zorgen ervoor dat de lucht die in de cabine komt minder warm is. Een waterpomp die vastloopt zorgt ervoor dat er geen koelmiddel kan worden gecirculeerd.

Waarom werkt de verwarming alleen als de auto rijdt?

Of de verwarming het doet ligt geheel aan het feit of de koeling van het voertuig goed functioneert. Er gaat door de slangen en de radiator koelmiddel. De waterpomp wordt door een riem aangedreven en voert het koelmiddel aan. Alleen als de motor draait, beweegt de riem. Om het koelmiddel te laten opwarmen en warmte te kunnen afgeven aan de kachel, moet de auto de bedrijfstemperatuur hebben. De ventilator zal voor koele lucht zorgen en perst deze door de radiator waardoor deze opwarmt, daarna zal deze naar de cabine worden geleid.

Waarom duurt het lang voordat de verwarming in de cabine warm is?

Grote auto’s doen er langer over om warm te worden dan kleine auto’s. Daarnaast zal het opwarmen van de motor en de kachel nog langer duren als het vriest. Dieselmodellen gebruiken minder brandstof dan benzine modellen en om die reden doen ze er langer over om op te warmen. En daarom is het bij een diesel langer koud in de cabine. Sommige auto’s op elektriciteit hebben geen goede verwarming omdat het vermogen van de thermo-elektrische verwarming niet toereikend is.