M57D30 motoren: waar het voor staat en de prestatieparameters

M57D30 motoren: waar het voor staat en de prestatieparameters

Het model M57D30 is een motor op diesel met een turbo en het systeem Common Rail om de brandstof direct in te spuiten. Het bedrijf BMW Group heeft deze van 1998 tot 2012 gemaakt in Steyr in Oostenrijk. Men heeft de motor gebruikt in een aantal auto’s van de merken Opel, Range Rover en BMW.

Wat opvalt aan de motor van het type M57D30

De motor is voorzien van zes cilinders opgesteld in lijn en vierentwintig kleppen. Het blok is gemaakt van gietijzer. De kop van de cilinder is gemaakt van aluminium. Het systeem Common Rail om de brandstof direct in te spuiten komt van het bedrijf Garrett uit Amerika. De motoren hebben een intercooler. Het kleptiming mechanisme wordt aangedreven door een ketting.

De technische eigenschappen van de motor van het type M57D30

MotorcodeInhoud van de motor in LMax. vermogen van de motor in pkMax. koppel van de motor in NmZit in deze auto’s
M57D303.0184‒193390‒410Range Rover L322; Opel Omega В; BMW 5 series E39; BMW 3 series E46; BMW 7 series E38; BMW X5 E53.

Mankementen die veel voorkomen bij de motoren van het type M57D30

  • De krukas van de motor kan kapot gaan, ook als er nog weinig kilometers op de teller staan.
  • De onderdelen van het brandstofsysteem kunnen niet goed tegen brandstof van matige kwaliteit en krijgen dan een verstopping.
  • Soms kunnen de flappen van het inlaatspruitstuk afscheuren en belanden ze in de cilinders van de motor, waardoor u erg veel geld moet uitgeven om de boel te repareren.
AUTODOC CLUB
Uw account is uw persoonlijke assistent

Het houdt uw auto-uitgaven bij, voert een autologboek en vervangingsschema en slaat uw aantekeningen en documenten op