De turbodiesels van het type CRDe, mEagle, m2DiCR, mFalcon, mHawk en mPower hebben het directe inspuitsysteem met de naam Common Rail. Verschillende modellen van het merk Mahindra hebben dit. Over het algemeen zijn deze motoren zelf gemaakt door de fabrikanten Mahindra en Mahindra Ltd. Sommige heeft men in samenwerking met het bedrijf Groupe PSA (vandaag de dag Stellantis) gemaakt.
Wat opvalt aan de CRDe, mEagle, m2DiCR, mFalcon, mHawk en mPower motoren
Deze krachtbronnen bestaan uit een motorblok die gemaakt is van aluminium en gietijzer. Om op het gewicht te besparen, heeft men het inlaatspruitstuk soms van plastic gemaakt. Sommige modellen hebben een dubbel uitgevoerde turbo en een turbo die voorzien is van variabele geometrie en geen normale turbo.
Motoren van het type CRDe, mEagle, m2DiCR, mFalcon, mHawk en mPower die men veel tegenkomt
Naam | Inhoud van de motor in L | Hoeveelheid cilinders | Max. Vermogen van de motor in pk | Max. Koppel van de motor in Nm | Uitvoeringen van Mahindra die van deze motor zijn voorzien |
mHawk | 1.5 | 3 | 71–100 | 195–240 | TUV300 (2015–tot nu) |
2.2 | 4 | 120–155 | 290–360 | Scorpio (2002–tot nu); Thar (2020–tot nu); Xylo (2012–2019) | |
mFalcon | 1.2 | 3 | 90 | 200 | KUV100 (2016–tot nu) |
mPower | 7.2 | 6 | 280 | 1050 | Blazo X 2020 |
mEagle | 2.5 | 4 | 112–114 | 240–260 | Xylo (2009–2014) |
M2DiCR | 2.5 | 4 | 63 | 195 | Thar (2015–2019); Bolero (2011–2020) |
CRDe | 2.5 | 4 | 94–105 | 218–247 | Scorpio (2002–2014); Xylo (2009–2019); Thar (2010–2020) |
2.2 | 4 | 120 | – | Goa 2010 |
Reageren