CRDe, mEagle, m2DiCR, mFalcon, mHawk en mPower motoren: werkingseigenschappen

CRDe, mEagle, m2DiCR, mFalcon, mHawk en mPower motoren: werkingseigenschappen

De turbodiesels van het type CRDe, mEagle, m2DiCR, mFalcon, mHawk en mPower hebben het directe inspuitsysteem met de naam Common Rail. Verschillende modellen van het merk Mahindra hebben dit. Over het algemeen zijn deze motoren zelf gemaakt door de fabrikanten Mahindra en Mahindra Ltd. Sommige heeft men in samenwerking met het bedrijf Groupe PSA (vandaag de dag Stellantis) gemaakt.

Wat opvalt aan de CRDe, mEagle, m2DiCR, mFalcon, mHawk en mPower motoren

Deze krachtbronnen bestaan uit een motorblok die gemaakt is van aluminium en gietijzer. Om op het gewicht te besparen, heeft men het inlaatspruitstuk soms van plastic gemaakt. Sommige modellen hebben een dubbel uitgevoerde turbo en een turbo die voorzien is van variabele geometrie en geen normale turbo.

Motoren van het type CRDe, mEagle, m2DiCR, mFalcon, mHawk en mPower die men veel tegenkomt

Naam Inhoud van de motor in L Hoeveelheid cilinders Max. Vermogen van de motor in pk Max. Koppel van de motor in Nm Uitvoeringen van Mahindra die van deze motor zijn voorzien
mHawk 1.5 3 71–100 195–240 TUV300 (2015–tot nu)
2.2 4 120–155 290–360 Scorpio (2002–tot nu); Thar (2020–tot nu); Xylo (2012–2019)
mFalcon 1.2 3 90 200 KUV100 (2016–tot nu)
mPower 7.2 6 280 1050 Blazo X 2020
mEagle 2.5 4 112–114 240–260 Xylo (2009–2014)
M2DiCR 2.5 4 63 195 Thar (2015–2019); Bolero (2011–2020)
CRDe 2.5 4 94–105 218–247 Scorpio (2002–2014); Xylo (2009–2019); Thar (2010–2020)
2.2 4 120 Goa 2010
AUTODOC CLUB
Uw account is uw persoonlijke assistent

Het houdt uw auto-uitgaven bij, voert een autologboek en vervangingsschema en slaat uw aantekeningen en documenten op