Wat is Driver Shift Control? Eigenschappen en technische specificaties

Wat is Driver Shift Control? Eigenschappen en technische specificaties

Het systeem Driver Shift Control (DSC) is het handmatig schakelen in een automaat die gebruikt wordt in de merken van Buick, Cadillac, Chevrolet en Pontiac. Hierdoor is het comfort zeer hoog en verbruikt de auto minder brandstof. Door middel van dit systeem kan men goed op de motor remmen en is de dynamiek onder het rijden beter en tevens is het voertuig wendbaarder.

Hoe het systeem Driver Shift Control werkt

Men maakt van het systeem Driver Shift Control (DSC) gebruik in normale automaten met planetaire tandwielen, een hydraulische koppelomvormer en een elektrische aansturing. Het is mogelijk om handmatig te schakelen door een speciale firmware. De bestuurder kan schakelen door middel van de pook. Om de handmatige stand in te schakelen, zet de bestuurder de pook in de stand “D” aan de rechterkant bij auto’s met het stuur aan de linkerkant en in de stand “D” aan de linkerkant bij auto’s met het stuur links, daarna in de standen “+” of “-“ om omhoog of omlaag te schakelen.

Versnellingsbakken van het type Driver Shift Control (DSC) die we veel tegenkomen

Versnellingsbak codeFabrikantHoeveelheid versnellingenMax. Koppel van de motor in NmMax. Inhoud van de motor in LType aandrijvingGemaakt vanafZit in deze auto’s
4T65EGM43803.8Aandrijving op de voorwielen, Aandrijving op alle wielen1996Pontiac Grand Prix; Chevrolet Impala; Pontiac Montana; Buick LeSabre; Pontiac Aztek; Buick Rendezvous; Chevrolet Malibu; Pontiac Bonneville
4L65EGM45156.2Aandrijving op de achterwielen2001Chevrolet Silverado; Pontiac GTO; Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette
5L50EGM54504.6Aandrijving op de achterwielen, Aandrijving op alle wielen2000Cadillac STS; Pontiac Solstice; Buick Park Avenue; Cadillac SRX; Cadillac XLR
5L40EGM53603.6Aandrijving op de achterwielen, Aandrijving op alle wielen1999Pontiac Solstice; Cadillac SRX; Cadillac CTS; Cadillac STS
6L80GM68006.2Aandrijving op de achterwielen, Aandrijving op alle wielen2006Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette; Pontiac G8; Cadillac XLR
8L90GM810006.2Aandrijving op de achterwielen, Aandrijving op alle wielen2015Cadillac Escalade; Cadillac CT6; Chevrolet  Silverado; Cadillac CTS-V; Chevrolet Corvette; Chevrolet Camaro; Cadillac ATS-V

Mankementen die we veel tegenkomen bij de versnellingsbakken van het type Driver Shift Control (DSC)

MankementVersnellingsbak
De wrijvingsplaten van de koppelomvormer hebben geen lange levensduur.4L65E
De leidingen en solenoïden die bij de hydraulische klep behuizing zitten kunnen door olie een verstopping veroorzaken.4Т65Е; 8L90; 5L50E; 6L80; 5L40E; 4L65E
Het koppelingsplaten kunnen sneller slijten dan normaal.4L65E; 4Т65Е
De remband van de versnellingsbak wordt langer door vaak hard te rijden.4L65E
De scheidingsplaat van de hydraulische klep behuizing kan snel slijtage vertonen.4L65E
De pomp van de versnellingsbak gaat snel stuk. Hij blokkeert als het toerental vaak hoog is.5L40E; 5L50E; 6L80; 4L65E
De lagers hebben vlot een beschadiging.4Т65Е
De gegoten rubberen zuigers kunnen smelten doordat ze te heet worden.5L40E
Het koppelingsplaten kunnen doorbranden als de druk van de olie te laag is.5L50E
De bussen en de naaf van de hydraulische koppelomvormer hebben snel een mankement.6L80
Door het schuiven van de pakkingen kan de overbrengingspomp een lekkage krijgen.6L80
AUTODOC CLUB
Uw account is uw persoonlijke assistent

Het houdt uw auto-uitgaven bij, voert een autologboek en vervangingsschema en slaat uw aantekeningen en documenten op