Ford 4F27E versnellingsbak: opvallende kenmerken & technische eigenschappen

Ford 4F27E versnellingsbak: opvallende kenmerken & technische eigenschappen

De versnellingsbak van Ford van het type 4F27E is een klassieke automaat die voorzien is van een elektronische regelaar, een koppelomvormer met hydrauliek en versnellingen van het type planetair, deze zitten in de auto’s van Mazda en Ford. Ze hebben vier versnellingen en een handmatige stand. In het jaar 1998 kwam dit model voor het eerst op de markt en men gebruikt ze nog steeds erg veel in de modellen van tegenwoordig. Het model is tot stand gekomen door een samenwerking van de bedrijven Mazda Motor Company en Ford Motor Company. Dit model is een van de populairste modellen die in auto’s zitten.

De technische specificaties van de Ford versnellingsbak 4F27E

Versnellingsbak indexMax. Inhoud van de motor in LMax. Koppel van de motor in NmType aandrijvingGebruikt in deze modellen
4F27E (FN4A-EL)2.3200Aandrijving op de voorwielenFord Fiesta 7; Mazda 3; Ford Ixion; Mazda 323; Ford Focus 1, 2; Mazda 5; Mazda 2; Ford C-Max; Mazda 6

Mankementen die vaak voorkomen bij de Ford versnellingsbak 4F27E

  • De platen van de koppeling zijn gevoelig voor doorbranden. De reden is het soort constructie van deze transmissie en sommige parameters bij het bedienen van deze versnellingsbak zorgen ervoor dat het systeem te zwaar belast wordt.
  • De remmen zijn voorzien van riemen en kunnen sneller slijten, hierdoor kan het schakelen zwaarder gaan in sommige versnellingen.
  • Bij de pomp kan er lekkage ontstaan aan de pakkingen.
  • De afdichtringen bij de pomp zijn van Teflon en kunnen slijten en ook bij de achterklep kan een lekkage ontstaan.
  • De levensduur van de planetaire tandwielen is niet lang.
AUTODOC CLUB
Uw account is uw persoonlijke assistent

Het houdt uw auto-uitgaven bij, voert een autologboek en vervangingsschema en slaat uw aantekeningen en documenten op