INVECS I-III transmissie: essentiële informatie, soorten, kenmerken & technische parameters

INVECS I-III transmissie: essentiële informatie, soorten, kenmerken & technische parameters

Het besturingssysteem INVECS I-III is zeer slim en wordt gebruikt in de versnellingsbakken van Mitsubishi Motors, het bestaat uit een traditionele automaat en een versnellingsbak van het type CVT. Het model is aanpasbaar aan de rijstijl van de bestuurder en heeft ook nog een handmatige stand zonder koppeling. In het jaar 1992 gebruikte men deze techniek voor het eerst, men deed dit bij de Mitsubishi Galant. Vandaag de dag maakt men gebruik van de derde generatie van het systeem INVECS.

Hoe het systeem INVECS I-III werkt

Bij de INVECS van de 1e generatie maakte men gebruikt van een moeilijk systeem zodat de veren, de besturing, de aandrijflijn en de versnellingsbak aan te passen waren. Dit gebeurde door een samenwerking met een normale automaat met planetaire tandwielen een een hydraulische koppelomvormer.

Het 2e model van het systeem INVECS had ook een combinatie van een normale automaat, maar deze had veel meer functies, zoals de mogelijkheid om aan te passen aan de persoonlijke rijstijl en een handmatige stand voorzien van sequentiële schakel kenmerken.

Het 3e model maakt gebruik van een versnellingsbak die traploos is, deze schakelt uiterst soepel en kan het motorvermogen optimaal benutten. De stand Sportmodus in de handmatige stand heeft zes gesimuleerde versnellingen.

In de handmatige stand maakt men gebruik van de pook om de versnellingsbak INVECS I-III te bedienen, en sommige voertuigen hebben peddels achter op het stuur om dit te doen.

Versnellingsbakken van het type INVECS I-III die men veel tegenkomt

INVECS generatie Jaar van de introductie Versnellingsbak code Soort transmissie Hoeveelheid versnellingen Max. Inhoud van de motor in L Type aandrijving Zit in deze auto’s
I 1992 F4A33 Automatische versnellingsbak met een koppelomvormer 4 3.0 Aandrijving op de voorwielen Mitsubishi Galant; Mitsubishi Diamante
W4A32 Automatische versnellingsbak met een koppelomvormer 4 3.0 Aandrijving op alle wielen Mitsubishi Galant; Mitsubishi Diamante
II 1994 F4A42 Automatische versnellingsbak met een koppelomvormer 4 2.8 Aandrijving op alle wielen Mitsubishi Carisma; Mitsubishi Galant; Mitsubishi Space Star; Mitsubishi Lancer
F5A5 Automatische versnellingsbak met een koppelomvormer 5 3.8 Aandrijving op de voorwielen, Aandrijving op alle wielen Mitsubishi Galant; Mitsubishi Eclipse
III 2000 W1CJA (JF011E) CVT 2.5 Aandrijving op alle wielen Mitsubishi ASX; Mitsubishi Lancer; Mitsubishi Outlander

Mankementen die veel voorkomen bij de versnellingsbakken van het type INVECS I-III

MankementVersnellingsbak
De onderdelen kunnen snel slijtage bij de koppelomvormer waardoor de bussen en de pakkingen beschadigen, waardoor het kan gaan lekken.F4A33; W4A32
Als het te heet wordt, zullen de wrijvingsplaten doorbranden, waardoor de auto niet goed schakelt.F4A33; W4A32
De contacten die magnetisch zijn worden snel vuil.F4A33; F4A42; W4A32
Als er weinig smeermiddel aanwezig is, kan de pomp van de versnellingsbak snel kapot gaan.F4A42
De stroomregelklep van de pomp van de versnellingsbak gat snel stuk.W1CJA (JF011E)
De lagers kunnen snel slijtage bij uit- en ingaande assen.W1CJA (JF011E)
AUTODOC CLUB
Uw account is uw persoonlijke assistent

Het houdt uw auto-uitgaven bij, voert een autologboek en vervangingsschema en slaat uw aantekeningen en documenten op